ATT INREDA MED RÖTT....



Mitt foto
Jag heter Carina ( kallas oftast Cia), är 50 år och lite inredningstokig m.m. Gillar att pyssla, måla och handarbeta, och har en förkärlek till rött och röda saker . Min familj består av maken Jörgen, hunden Stig (Yorkshire terrier),mina två vuxna, nu utflugna barn ( en dotter o son) och mitt lilla barnbarn Aurora ( mormor). VÄLKOMNA till min blogg...:)
SENASTE INLÄGGEN

lördag 15 maj 2010

Så det kan bli......:)




TYVÄRR har datorn
börjat ge upp på mitt bloggande?
Går inte att trycka ner vissa tangenter,...varför?
Jo,...... Kanske det kan vara mitt ständigt ätande
av knäckebröd vid datorn,...... säger maken....??
OJ DÅ !!!

Nu måste maken fixa detta under några dagar,
och därför blir det ett lite uppehåll på inläggen.
Så jag TÄNKTE .....

Att jag bryr mig inte om att ta med
 plommon tavlan till loppisen,jag 
 LOTTAR
 ut den istället..:)


74 X 64

Och jag tänkte att om ni vill vara med ,så
behöver ni bara  SKRIVA  en liten
 kommentar till detta inlägget,sen
kan jag dra en vinnare där....:)


Om ni vill, kan ni  LÄNKA  hit.....:)


Jag låter detta inlägget vara kvar till  ONSDAG 19/5,
och hoppas då att datorn är fri från "ströbröd"..??
Då kan jag dra en vinnare, som jag skickar
  tavlan till mot fraktavgiften som blir...

Får säkert  ÅNGEST, när jag väl
ska dra en vinnare.....:)

Tror  jag bara BLUNDAR och pekar på skärmen,
sen får jag se var fingret hamnar ....??

:):):)

( Tavlan visades i ett tidigare inlägg, här nedan )




31 kommentarer:

Unknown sa...

Naturligtvis vill jag vara med och tävla om den vackra tavlan. Jag länkar så klart!
Kram/Elsa

Inkan sa...

ooooh my god vad jag är sugen på den tavlan! Du målar ju otroligt bra.
Jag har ingen blogg så jag kan inte länka, men jag kan tipsa alla jag känner, har förresten redan gjort det!
Kram Inkan

Elaine sa...

Åh, så klart vill man vara med om denna utlottningen! Ska genast lägga en länk på min sida! Kram Elaine

Snäckskalsdalen. sa...

Ack, känner jag igen det där med knäckebrödsätande, tro.....hur många gånger har jag inte vänt upp och ner på tangentbordet och skakat ur och när det inte varit tillräckligt har jag plockat bort tangenterna och rensat med borste och tops.....just nu har en bit antagligen lagt sig vid bokstaven "l" för den liksom hänger upp sig ibland....

Klart jag är med på utlottningen av tavlan.....och jag länkar till dig, självklart!

Hoppas tangentbordet fungerar fint snart igen!

Kram från
Agneta

skapa och inreda sa...

Ja, är det inte knäckebröd så är det katthår som ställer till det:)
Vill vara med på utlottningen av den fina tavlan. Länkar till dig såklart.
Kram Annika

Susanne sa...

Wow vilken Tavla!! Så häftig och riktigt annorlunda och härlig,,Självklart vill jag vara med..Länkar hos mig med bild...mvh Susanne

Nina/Stjärnkraft sa...

Men du, vilken fin blogg du har! Jag hittade hit via Annika med Skapa och inreda. Tack för det tipset, Annika!

Inte menar du på allvar att du tänkt bära din fantastiska tavla till någon loppis?!? Den är ju helt underbar, ju! Som jag skrev i en kommentar hos Annika så skulle tavlan - i alla fall färgmässigt - passa som tanken i mitt t.v. orenoverade 1950-talskök. Därmed sagt att jag självfallet är vaaansinnigt intresserad av att delta i din utlottning :oD

Min egen blogg handlar inte alls om inredning, mest om det lilla livet på Åland, mitt i sjön, med ett renoveringshus med stor trädgård, en tonårsdotter och mycket vardagsfilosofiska snurror. Du är jättevälkommen på visit om andan din faller på! Klicka [HÄR], så hamnar du hos mig i rödaste (!) rappet :oD

Ha en underbar söndag, hördu!

Anonym sa...

Och vilken fin tavla.
Du målar så otroligt fint.
JAg vil gärna vara med på utlottningen.
angelica.persson@bredband.net

Fru Venus sa...

Hej!
Agneta, Snäckskalsdalen, som vet hur röd jag är :-) tipsade mig om din fina tavla! Jag pejlar läget här och skriver gärna lite om dig, det är du värd! Dina hjärtkuddar är UNDERBARA! Hälsningar "Fru Venus", en knäpp, röd tant(?) från Åland :-)
Och VISST vill jag vinna tavlan! :-)))

Renée sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen!
Har oxå problem med detta med tangenterna.. Har ett barn som äter vid datorn så jag skyller på henne tror jag!
Ha det bäst!

Felix sa...

Vilken tur att du inte tog med tavlan till loppis... Självklart vill jag vara med i utlottningen, och jag länkar från min blogg också. Nu hoppas jag även på mycket tur i dragningen! Tycker jättemycket om den där tavlan! Vi har ett plommonträd som förra året gav ca 150 liter plommon. Skulle passa med en plommontavla också!

Vårhälsningar
Elisabet

Kaffe och Mazarin sa...

Hej!!
Vilken fin tavla...
Sicken tur att du inte lämnade den på loppis..:) Givetvis länkar jag!!!!Och hoppas att turen är på min sida!!:)

Anonym sa...

Så himla snygg tavla, självklart jag vill vara med. Hoppas på tur.
Mvh Eva.
lelu@glocalnet.net

Anonym sa...

Hej där!
Jag tycker att tavlan är helt underbar. Den skulle vara såå fin hemma hos mig. Jag har följt dig och din inredning sedan jag hittde dig på styleroom för rätt länge sen och tycker att ditt hem är så härligt och att dina idéer och din kreativitet överträffar det mesta jag sett. Kan tyvärr inte länka till din blogg eftersom jag inte själv har någon. Är dock en flitig läsare och tipsar vänner och bekanta så fort jag får chansen. Fortsätt vara så härlig! /Stigny

Anki sa...

Så fantastiskt mycket fint man hittar här! Bilden på den lille med de röda glajorna är för härlig. Jag har ett par nästan identiska, fast gröna. Jag är ju rödtott så det blir inte mycket annat rött i mitt liv ...

Självklart vill jag vara med i utlottningen av din läckra tavla och länka ska jag skynda mig att göra!

Hoppas maken din avsmulifierar tangentbordet och att det räcker med det så det inte behövs allvarligare åtgärder ...

Anonym sa...

Tack för en så rolig och fin sida att hälsa på då och då . Jag vill gärna vara med i utlottningen av din fina tavla.

Ann-Sofi

Maria sa...

Hej !Är inne på din blogg varje dag. njuter när jag får titta in till dig. Ni har ju så fiiint. hittade dig på styleroom. Självklart vill jag vara med om att vinna din fina tavla. Kan inte länka men mailen är maria.vaggeryd@gmail.com.
Ha det så gott
Maria

Stickmamman sa...

Hej,det är ovanligt att någon gillar rött,jag tycker att det är mest vitt hos alla.Det är så frärst med rött,väldigt läckert.Jag har flera gånger länkat in på din blogg,Själv har jag inte bloggat så länge.Man det är kul att läsa bloggar.Klart jag vill vara med på utlottningen

Camilla sa...

Vilken underbar tavla. Jag önskar att jag också kunde måla så vackert, men själv reder jag knappt ut en streckgubbe.
Vilken tur att du inte skänkte den till loppisen. Jag är mer än gärna med i din utlottning. Tyvärr är jag inte Bill Gates när det gäller datorer, så jag vet inte om länken i min blogg blev rätt - men förhoppningsvis blev den ok.
Simma lungt.

Carolinedesign sa...

Självklar vill jag oxå vara med och vinna. Du målar jättefint.

Anonym sa...

Hej!
Vill gärna vara med och försöka att vinna.
Mvh EvaA
eva_birgeraxelsson@hotmail,com

Monica sa...

Oj, hur hamnade jag här....cyberrymden är stor.Vilken härlig Blogg! Blev sittande & läst tittat & njutit. Lyfter på hatten och säger tack för titten. Kommer åter, var så säker!!!
PS: vad duktig du är på måla, sticka, pyssla.

I det blå huset sa...

Verkligen läcker tavla. Hittade hit via Annika på Skapa och Inreda.
Vill självklart delta i utlottning och länkar till dig på min blogg.
Anita

Anonym sa...

Naturligtvis vill jag ha tavlan man blir ju bara så sugen på plommon när man ser den....
Förresten tack för en bra blogg alltid roligt att läsa!!
Ha ett bra liv,, kramizar!!

dagenskreativa sa...

Vilken härlig tavla du målat:) Är gärna med & tävlar:)

Kram Anna

Annika sa...

Vilken härlig blogg! Ditt hem är helt fantastiskt snyggt och stilrent inrett med en personlig touche. Tavlan är underbar så jag är gärna med i utlottningen! Har ingen blogg själv än...
annikanyberg@swipnet.se
Ha det bra!!! Mvh Annika

Ewa`s Galleri sa...

Har nästan missat att du har utlottning av tavlan,hur kunde detta hända, har varit lite dålig på min egen blogg ett par dagar,har bara njutit av ledigheten
Men jag vill jättegärna vara med i utlottningen
HOppas,Hoppas att jag vinner

Gunilla sa...

Tänk om jag har turen med mig. Jag vill så hemskt gärna vinna din otroligt fina tavla.
Jag håller tummarna allt vad jag orkar.
Länkar med bild ochså.

Kramen/Gunilla

Anonym sa...

Självklart vill jag vara med på utlottningen av din fina tavla.
Vet dock inte hur man länkar och så.
Min mail adress är: cheesboll_2@hotmail.com om jag skulle råka vinna.
Vill också passa på att säga att du har en rolig blogg att läsa, man får lite tips och ideer.
Ha det bra!

Hannah S sa...

Så fiiin! :)

pantertanten,, sa...

Denna underbara tavla skulle jag vilja vinna,och om jag vinner den ,så blir det en överaskning åt min son,,som skall flytta och där kommer den att passa in,,som sagt va så har jag ingen blogg,,,men en mailadress,,,kunz-kunz@hotmail.com Jag hoppas på tur.Ps,kollar på din blogg nästan varje dag,,där kan man sitta i timmar och mina ögon tindrar,,kramizar,,,

KLICKA PÅ ATOM HÄR ÖVER
FÖR ATT SE ÄLDRE INLÄGG

OM INREDNING.....m.m

Friggebod

Maken har sagt att vi ska bygga en
redskapsbod, (friggebod) tycker jag....:)

Skall användas till trädgårds-redskap
har han bestämt, (lite smått o gott) tycker jag.....:)

Eftersom vi nu har delade meningar om detta,
har jag föreslagit att DELA på boden.....:)

Och jag brukar inte ge mig så lätt, iallafall
inte efter att ha hittat denna bilden.......:)



Friggebod

Friggebod
Målar mkt och GÄRNA !

Att måla är ett sätt för mig att koppla av.....:)
Mår som allra bäst med en pensel,
i handen, spelar ingen roll om jag målar
en tavla, vägg, möbel eller vad som nu
kommer i min "väg"......:)


LOPPIS

Härligt med dessa loppisar som finns lite överallt, man behöver inte köra så långt för att fynda......:)

Fyndandet är väl det som ger en lite "mersmak"
på så många OLIKA, roliga ting , och man hittar ALLTID
något som oftast glädjer både själen och plånboken......:)

Vissa ting uppbringar goda minnen och framkallar ibland
orden, - tänk när jag lekte med dessa, el - dessa hade vi hemma som barn m.m.......:)
Och för det mesta slinker en och annan liten sak med hem:)

Så en loppisrunda då och då är något jag alltid
ser framemot..........:)

MINNEN

MINNEN

FYNDA

Ibland är kanske inte fynden så många, och ibland räcker det med bara med just "DET", för att man ska bli nöjd.......:)

Och dessa små härliga "ting" som dessa koppar var alldeles tillräcklig för att förgylla min dag lite extra.......:)

Nu låter det som jag inte hittade något mer, MEN
det blev lite andra "ting", som jag kan visa vid ett

senare tillfälle.........:):)

"LOPPISKOPPAR"

"LOPPISKOPPAR"
Egen bild
Har dessa små söta fleecefiltar
på mina fåtöljer, köpta på Bolagret.

Tycker de är lite roliga, och istället
för kuddar kan man ju ha en liten filt.......:)


FLEECE - filt

FLEECE - filt

FILT

FILT

Tigerpläd

Tigerpläd
Ett annat alternativ....:)

PLÄDAR

Plädar är en inredningdetalj som invaderat mitt hem......:)
Finns ett stort utbud av dessa härligheter lite överrallt,
och i många olika färger och mönster.........:)

Filt, fleece,stickat, virkat m.m och framför allt till
vettiga priser.......:)
Snyggt att lägga lager på lager, över soffor,
stolar eller pallar , och som även skyddar lite mot slit.......:)

Det bästa, ingen behöver frysa här,
fast då gäller det att inte använda sig av de som
"pryder", viktigt att ha ett lager i gaderoben oxå........:):)


Köpta på Lagerhaus

KOSKINN

Ett annat alternativ som matta är ett koskinn.
Lättplacerat och som oxå byter sin plats
titt som tätt........:)

Detta svartvita har jag haft i ett antal år
och blir lite som "nytt "
när det byter plats från sina olika ställen.....:)

Har nu fått lämna V-rummet för Stockholm Rand,
men fick sin plats under köksbordet i stället.........:)

KOSKINN

KOSKINN
bild tagen här hemma

Denna matta gillar jag skarpt.......:)
Stockholm rand, "talar" lite för sig själv,
och passar på många ställen........:)

Så här slits den inte för att man går på den,
utan för att jag drar runt på den.........:)

STOCKHOLM RAND

STOCKHOLM RAND

Egna bilder
TÄNK OM........Vissa saker hade haft ett
bäst före datum........:)

SÅ mycket ..........enklare det hade varit för oss
kvinnor, om det stod att denna ( tex stol ) efter öppnad (brukad) tid , då endast bör användas
fram till ett ev. utgångsdatum..........:)

SÅ mycket.......... energi vi slapp lägga på att
förklara ,att denna ( tex stol :) nu är "ute"......:)

SÅ mycket.........tid de,(våra män) skulle spara, på att inte behöva protestera......:)

EN STOL ....jag gillar :):)

EN STOL ....jag gillar :):)
Tror mina har nått utgångsdatum...:)

EN NY FOTPALL

Min make säger jag är en "missbrukare" av mdf...(m.m).
En "drog" j ag använder mig mycket av.....!!! :)

Idag blev det en "dos" av denna vara ,när jag gjorde mig en fotpall som skall ge mig mitt "behov" mättat.......:)

Till detta används tillbehör ( "uppåttjack") bestående av
4-pack Ikeas rostfria ben ( alltid bra att ha hemma),tyg, en
madrass (makens):):)....WOPS, en ny fotpall, min dag är räddad ...!!!

FOTPALL

FOTPALL
Egengjord fotpall

En egengjord fotpall

SITTPALL

Visst är det extra roligt när man kan fixa till saker
alldeles själv......:)
Behöver ju inte alltid vara så avacerat som man tror.

Denna sittpallen var lätt att göra, och jag blev rätt
nöjd med resultatet...........:)
Så nu blir väl hemmet invaderat med sittpallar ???

Kanske en RÖD iallafall.......:)

SITTPALL

SITTPALL

GILLAR DENNA TAPET

Gillar denna tapeten mycket ,plus hela detta
arrangemanget som visas på bilden....:)

Skulle tänka mig att kunna ha det så, här hemma någonstans.
Har ju trädet och en liknande röd stol....:)
MEN..........ingen tom vägg !!!

ÄNNU !!!:)

Tapet av Lisa Bengtsson

Tapet av Lisa Bengtsson

ATT MÅLA

Att rita och måla har alltid varit för mig ett sätt att koppla av.
Jag älskade redan som barn att teckna måla.
Och även om jag inte är, och aldrig blir någon Picasso,
kommer mina tavlor iallafall få dekorera mina väggar.

Oftast målar jag i de färger som passar här hemma,
och på så vis brukar det alltid finnas någon plats
för dem på mina väggar........:)

UGGLETAVLA

UGGLETAVLA

HUSTAVLOR

HUSTAVLOR

HUSTAVLA

HUSTAVLA
Tavlor jag målat

NU KOMMER VÅREN ......:)


Jag funderar över hur altanen skall se ut i år:)........ ALLT utepyssel som skall göras, vilka blommor, snygga utekrukor, färger på dynor och alla andra nya roliga uteprojekt...........:)


Maken funderar över.............ALLT JOBB !!! :)

VÅR ALTAN

VÅR ALTAN

TACK för att ni tittade in och VÄLKOMMEN åter......!